BONARKA WSPIERA RUCH ZERO WASTE. RUSZA KAMPANIA EDUKACYJNA „NIE BĄDŹ PLASTIK”

 

 

 

Od 1 października Bonarka uruchomiła projekt edukacyjny „Nie bądź plastik”. Jego celem jest przekonanie klientów do ograniczenia korzystania z plastikowych akcesoriów jednorazowego użytku. Pomoże w tym lista dobrych praktyk opracowana z partnerem merytorycznym akcji – WWF.

 

 

Po więcej szczegółowych informacji zapraszamy na stronę akcji pod adresem:

https://dontbeplastic.com/

 

 

 

 

Podstawowym założeniem projektu „Nie bądź plastik” jest zwiększenie świadomości klientów centrum o zagrożeniach wynikających z nadmiernego korzystania z plastikowych opakowań i akcesoriów. Kampania udowadnia, że używanie jednorazowych słomek, wieczek i toreb wcale nie jest konieczne. Ulubiony napój nie traci przecież na smaku, kiedy jest pity bezpośrednio z kubka bez udziału plastikowych elementów.

 

 

Bonarka stawia na edukację. Opierając się na wiedzy i doświadczeniu polskiego oddziału WWF została opracowana lista dobrych praktyk, które klienci centrum mogą wdrożyć od zaraz. Ułatwi ona świadome i odpowiedzialne korzystanie z plastikowych przedmiotów już na etapie podejmowania decyzji – „czy wezmę plastikowe opakowanie czy nie.

Większość porad odnosi się do zachowań w strefie gastronomicznej, gdzie bezrefleksyjnie zużywa się mnóstwo plastikowych opakowań i akcesoriów.  W kampanii zaleca się m.in.: rezygnowanie ze słomek oraz wieczek do napojów i korzystanie z wielorazowych sztućcówbidonów na wodę.

 

W ramach akcji „Nie bądż plastik” zachęcamy do ekologicznego „noszenia się”: zabierania na zakupy toreb materiałowych, przekazywania zużytych ubrań osobom potrzebującym i kupowania kosmetyków w wielorazowych opakowaniach.

Z roku na rok problem plastiku jest coraz poważniejszy. Każdego dnia tony tego surowca lądują w morzach, lasach i na przepełnionych wysypiskach. Taki stan rzeczy stanowi realne zagrożenie dla ludzi i wielu gatunków zwierząt. Niestety centra handlowe to miejsca, w których klienci generują szczególnie dużo takich odpadów.

 

Przykłady dobrych praktyk stosowanych przez sklepy w Bonarce:

 

Auchan wprowadził możliwość zapakowania towarów zakupionych na działach z obsługą (sery, wędliny, ryby, garmaż) we własne opakowania wielokrotnego użytku.

 

LPP, właściciel marek Reserved, House, Cropp, MohitoSinsay, jako pierwsza polska firma przystąpiło do globalnej inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment. Ze sklepów LPP zostały już wycofane plastikowe torby. Do 2025 roku pozostałe plastikowe opakowania będą w 100% nadawały się do ponownego użycia, poddawały się recyklingowi lub kompostowaniu. Marki H&MPromod również zrezygnowały z plastikowych toreb. Zamiast nich proponują swoim klientom biodegradowalne torby papierowe z certyfikatem FSC (The Forest Stewardship Council).

 

ALPINE PRO nie stosuje membran zawierających szkodliwe dla środowiska i człowieka związki perfluorowane PFC.  W swoich kolekcjach wykorzystuje natomiast naturalne produkty i materiały m.in. włókna z wełny owiec rasy Merynos czy włókna bambusowe.

 

Smoothie the Fruit korzysta z kompostowanych słomek, których data przydatności wynosi 6 miesięcy (w porównaniu do 500 lat rozkładu plastiku). Nagradza także klientów przychodzących z własnymi kubkami lub innymi pojemnikami wielokrotnego użytku specjalnym rabatem.

  

So!Coffee od 1 października wprowadza specjalną zniżkę dla klientów, którzy przyjdą z własnym kubkiem. Ich proekologiczna postawa będzie nagradzana dwuzłotowym rabatem (dotyczy oferty kaw klasycznych).

 

Kärcher inwestuje w rozwiązania e-commerce’owe, które sprzyjają kupowaniu online. Taki sposób zakupów eliminuje potrzebę zaopatrywania się w plastikową torbę. Bezpośrednio w salonie można natomiast skorzystać z biodegradowalnych i podlegających kompostowaniu reklamówek ze skrobi kukurydzianej.

 

W Empiku w Bonarce odbyły się natomiast proekologiczne warsztaty. Ich uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak kupować ubrania, żeby nie wpływać negatywnie na środowisko oraz jak prosto wdrożyć zasady Zero Waste do swojego życia.

Bonarka zachęca wszystkich klientów do bardziej proekologicznych zachowań. Niewielkie zmiany w przyzwyczajeniach, mogą mieć kolosalne znaczenie dla środowiska. Trawestując Neila Armstronga, pierwszego człowieka na Księżycu: dla człowieka to tylko jedna plastikowa słomka, dla całej ludzkości natomiast wielki problem.

 

 

Godziny otwarcia

niedz. - czw. 10:00-21:00
Pt. - Sob. 10:00 -22:00
Pon. - Pt. 8:00 - 22:00
Sobota 7:00 -22:00
Niedziela 9:00 - 22:00
Codziennie
Zgodnie z repertuarem
Kontakt

Centrum Handlowe Bonarka

 

ul. Kamieńskiego 11

30-644 Kraków

Dojazd autobusami nr 144, 164, 169, 173, 174, 179, 184, 304, 610, 904.

 

Infopunkt:

10:00 – 21:00 (codziennie)

Tel. 12 298 60 00

 

polityka prywatności

Biuro centrum

 

09:00 – 17:00 (pon.-pt.)

Tel. 12 298 60 01

Fax. 12 298 60 02

 

info@bonarkacitycenter.pl

Ważne kontakty

 

Kontakt dla mediów:

m.thorz@pluscommunication.pl

 

Wynajem powierzchni:

info@bonarkacitycenter.pl

 

więcej kontaktów

Formularz kontaktowy

wyślij
Dziękujemy za przesłanie wiadomości. Wkrótce skontaktujemy się z Państwem.
Podczas przesyłania formularza wystąpił błąd. Prosimy spróbować ponownie lub skontaktować się z nami telefonicznie.
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności. Więcej o plikach cookies znajdziesz na stronie wszystkoociasteczkach.pl.