Ageless – moda, która łączy pokolenia

Moda nie pyta o wiek. Przypominają o tym topowi projektanci mody, którzy coraz częściej stawiają na dojrzałe modelki. I słusznie, w końcu dobrze wyglądać można niezależnie od metryki!

Daphne Selfe, Carmen  DellOrefice, Maye Musk, Christina Flagmeier, a także Polka – Helena Norowicz. Co je łączy? Wszystkie są top modelkami. I wszystkie mają ponad 70 lat! A pierwsza z nich nawet 93., co czyni ją najstarszą, aktywną zawodowo modelką na świecie. Ale nie jedyną. Tym bardziej, że projektanci mody coraz częściej angażują do swoich kampanii czy pokazów dojrzałe (i bardzo dojrzałe) modelki. Udowadniając, że moda nie pyta o wiek! Ageless to teraz trend. I możecie być pewne, że nigdy się nie zestarzeje!

579 zł

Liu Jo

349 zł

Massimo Dutti

179 zł

Apart

Modelki plus age, czyli dojrzałe kobiety w kampaniach modowych

Zaczęło się mniej więcej w 2021 roku, kiedy Alber Elbaz – nieżyjący już dziś wieloletni projektant domu mody Lanvindo kampanii marki zaprosił „normalnych ludzi”, w tym 82-letnią byłą tancerkę Jacqueline Murdock. Niewiele później jedna z najbardziej ekscentrycznych osobowości brytyjskiej mody, Vivienne Westwood, która – pomimo upływającego czasu – sama chętnie staje przed obiektywem – zapozowała do kampanii swojej marki u boku jednej ze swoich muz – 60-letniej wtedy piosenkarki i poetki Leslie Winer. Ponad 60 lat miała także siwowłosa piękność Linda Rodin, kiedy wystąpiła w kampanii The Row, marki modowej założonej przez bliźniaczki Olsen – Ashley i Mary-Kate (tak, znacie je z „Pełnej chaty”). W podobnym czasie gwiazdą kampanii Louis Vuitton została także 70-letnia wówczas Catherine Deneuve, która stanęła przed obiektywem samego Stevena Meisela. To właśnie wtedy także Joan Didion, która choć jest pisarką i eseistką, wzięła udział w kampanii marki Céline (wtedy jeszcze z akcentem nad „e”) na wiosnę-lato 2015.

299,90 zł

Ochnik

1490 zł

W.Kruk

2740 zł

Patrizia Pepe

Joan Didion przyjęła zaproszenie ówczesnej dyrektor kreatywnej domu mody, mając 80 lat. Jej zdjęcia obiegły internet, wzbudzając sensację i podziw. Dziś nikogo pewnie by już nie zdziwiły, bo projektanci topowych marek zdążyli nas przyzwyczaić, że w sesjach regularnie pojawiają się kobiety, które dawno skończyły 40-stkę, 50-tkę, a nawet 70-tkę! Do wspomnianych już modelek plus age warto dodać Charlotte Rampling – aktorkę, której szczyt kariery przypadł na lata 70., która obok Marca Jacobsa została gwiazdą kampanii Givenchy na wiosnę-lato 2020 rok, a także Joni Mitchell, która pojawiła się w kampanii Saint Laurent pięć lat wcześniej. Modelki plus age równie często swoją twarzą (a właściwie ciałem) promują także nie tylko ubrania, ale i to co pod nimi. Tak było w przypadku Lauren Hutton, która jako 73-latka pojawiła się w kampanii bielizny Calvina Kleina – w 2017 roku albo Gayleen Hamilton, która w ubiegłym roku pozowała do zdjęć promujących bieliźnianą markę Lonely Lingerie. Czemu nie!?

Wiek to tylko liczba

Ale nie tylko światowe domy mody zatrudniają modelki plus age. W ich ślady idą także popularne sieciówki, takie jak Mango, Zara czy H&M. A także polskie marki – między innymi Tatuum. O tym, że „wiek to tylko liczba” za sprawą swojego pokazu na jesień-zimę 2019/20 przekonywał także rodzimy projektant Łukasz Jemioł, który na wybieg zaprosił panie w różnym wieku – między innymi uznaną stylistkę Agnieszkę Ścibior, wokalistkę jazzową Urszulę Dudziak oraz fotografkę i modelkę Lidię Popiel. Niewątpliwie myślał tak samo jak swoja koleżanka po fachu – projektantka Tracy Ree, która na podobny „numer” zdecydowała się kilka lat wcześniej. „Kobiety każdym wieku noszą moje ubrania, chciałam więc pokazać, że nie chodzi o to, by gonić za młodością, ale by ubierać prawdziwe kobiety” – powiedziała po pokazie. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Dziś moda nie dzieli lecz łączy pokolenia. Przekonajcie się, zaglądając na prowadzony przez Ari Seth Cohen profil na Instagramie Advanced Style, który już obserwuje ponad 318 tysięcy osób. Zachwyconych stylem kobiet i mężczyzn, którzy mimo, że 18 lat skończyli bardzo dawno temu, wyglądają po prostu obłędnie!

Moda nie pyta o wiek. Przypominają o tym topowi projektanci mody, którzy coraz częściej stawiają na dojrzałe modelki. I słusznie, w końcu dobrze wyglądać można niezależnie od metryki!

Podziel się:

Przeczytaj również

Okulary progresywne – czym są i jak ich używać?

JESIENNA MODA W DZIECIĘCYM WYDANIU – PRAKTYCZNIE I STYLOWO

JESIENNY LOOK DLA NASTOLATKÓW